Abstract:
Tehnologija predstavlja samo jedan od mnogih problematičnih uticaja u obrazovanju. Živimo u eri u kojoj bogatstvo podataka i eksponencijalni rast u razvoju novih znanja predstavlja izazov za institucije da preispitaju podučavanje i učenje na globalnom tržištu. Pored toga, postoji potreba da se student pripremi za sve veću konkurenciju na radnom mestu. Sa novom tehnologijom kao katalizatorom, obrazovanje prelazi sa modela prenošenje znanja na model kolaboracije, aktivnosti, samostalnog usmeravanja i angažovanja, takav da pomogne studentima da povećaju svoje znanje i razviju veštine potrebne za uspeh u „društvu koje uči”. Razna istraživanja pokazuju da studenti uče tako što su aktivno angažovani u relevantnim i autentičnim aktivnostima, a tehnologija je ta koja ovo omogućava. Studenti takođe postaju sve veštiji u korišćenju društvenih mreža kao što su YouTube i Facebook, za razmenjivanje poruka, postavljanje videa, blogova ili slika, i za kolaboraciju i druženje bez obzira na vreme i mesto. Svakako, tu je i upotreba softverskih aplikacija za stvaranje ili interakciju sa sadržajem. Sve više učionica postaju „otvorene” putem videa, glasa ili tekstualnih poruka, dok se nastavnicima na raspolaganje stavlja široki opseg višemodalnih resursa za poboljšanje nastave. Pored sve savremenijeg shvatanja kako mozak funkcioniše i kako se učenje odvija, rešenja sa integrisanim tehnologijama, kao što su multimedija, igre i animacija, imaju značajnu ulogu u skraćivanju vremena za savladavanje i razumevanje nastavnog sadržaja. Sve više ljudi prihvata nove tehnologije za učenje, zbog čega će oni napredovati u svetu koji nastaje – u svetu Interneta svega, koji predstavlja mrežnu povezanost ljudi, procesa, podataka i objekata.
CITATION:
IEEE format
D. Radaković, D. Cvetković, Z. Radaković, S. Stanojković, S. Trajković, “Potencijalne mogućnosti primene interneta stvari u obrazovanju,” in Sinteza 2017 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research, Belgrade, Singidunum University, Serbia, 2017, pp. 264-269. doi:10.15308/Sinteza-2017-264-269
APA format
Radaković, D., Cvetković, D., Radaković, Z., Stanojković, S., Trajković, S. (2017). Potencijalne mogućnosti primene interneta stvari u obrazovanju. Paper presented at Sinteza 2017 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research. doi:10.15308/Sinteza-2017-264-269