POVERENJE POTROŠAČA U ELEKTRONSKOJ TRGOVINI: OZNAKA POVERENJA (E-TRUSTMARK) U REPUBLICI SRBIJI




Abstract:
Cilj ovog rada je ukazivanje na problem manjka poverenja potrošača u Republici Srbiji kada je u pitanju kupovina preko interneta. Iako je onlajn kupovina popularna u razvijenim zemljama i predstavlja jedan od najefikasnijih načina obavljanja transakcije između prodavca i kupca posredstvom interneta, u Republici Srbiji je značajno drugačija situacija. Istraživanje sprovedeno 2015. godine pokazuje da je samo 35% građana Republike Srbije koristilo e-commerce sistem trgovanja. Jedan od načina prevazilaženja suzdržanosti kupaca prema elektronskoj trgovini jeste pomoću oznake poverenja E–trustmark, uvedene od strane projekta Razvoj elektronskog poslovanja, koja predstavlja garanciju bezbedne trgovine. U ovom radu posebnu pažnju ćemo usmeriti ka novom konceptu poverenja koji će se u budućnosti koristiti kao merilo bezbednosti i kvaliteta B2C modela poslovanja. Zaključak istraživanja ukazuje na potencijalno otklanjanje prepreka koje se tiču poverenja potrošača pomoću oznake poverenja, kao i načine da se prevaziđu barijere između prodavaca i kupaca u elektronskoj trgovini.

CITATION:

IEEE format

L. Đurić, M. Gligorić, “Poverenje potrošača u elektronskoj trgovini: Oznaka poverenja (E-trustmark) u Republici Srbiji,” in Sinteza 2017 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research, Belgrade, Singidunum University, Serbia, 2017, pp. 422-426. doi:10.15308/Sinteza-2017-422-426

APA format

Đurić, L., Gligorić, M. (2017). Poverenje potrošača u elektronskoj trgovini: Oznaka poverenja (E-trustmark) u Republici Srbiji. Paper presented at Sinteza 2017 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research. doi:10.15308/Sinteza-2017-422-426

BibTeX format
Download

RefWorks Tagged format
Download