Abstract:
Propagandna Internet kampanja koja ima za cilj da generiše prikrivene forme reklamiranja, ekonomična je, jednom pokrenuta u dovoljnoj količini, biva gotovo besplatna, postaje preporuka koja se kroz mrežu sve više širi. Skriveni marketing može da dopre do potrošača koji su izolovani od ostalih medija, i za razliku od njih, potrošači imaju tendenciju da više veruju u ovako plasirane sadržaje. Kada se za ciljnu grupu zna da će biti dosledni korisnici Interneta, stealth marketari imaju značajan interes da koriste chat rooms, Face book, razne blog sajtove i društvene forume. U ovim podešavanjima ljudi imaju tendencije da se medjusobno doživljavaju kao ravnopravni. Anonimnost redukuje rizik otkrivanja, tako da jedan marketar može izvršiti uticaj na veći broj ljudi. Za vreme dot.com buma, na prelazu u novi vek, promoteri često koriste društvene mreže za kreiranje buzz ( stealth ) marketinga.
Istina jeda marketari teško mogu predvideti pravce razvoja buzz propagande. Dobro plasirana, jednom pokrenuta, medju potrišačima će početi da se prenosi priča dalje, poput verbalne tehnike od usta do usta, inicirajući tako planiranu virusnu marketing kampanju, koja će da raste spontano. Finansijski rizik gotovo da ne postoji jer su troškovi izuzetno niski, i obično se veoma brzo i višestruko isplate. Prikriveni marketing se koristi kada su tradicionalne tehnike iscrpljene, ili se reklamira proizvod kome su uobičajeni propagandni tokovi nedostupni. Ovo ostaje jeftin, efikasan način za generisanje prikrivenog marketinga, naročito za tržište kao što je duvan i alkohol, gde su mediji, u cilju zaštite potrošača, nedostupni kao forma oglašavanja.
CITATION:
IEEE format
B. Tanasić, “Prikriveni marketing,” in Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide, Belgrade, Singidunum University, Serbia, 2014, pp. 1020-1022. doi:10.15308/sinteza-2014-1020-1022
APA format
Tanasić, B. (2014). Prikriveni marketing. Paper presented at Sinteza 2014 - Impact of the Internet on Business Activities in Serbia and Worldwide. doi:10.15308/sinteza-2014-1020-1022