Abstract:
Informacione tehnologije (IT) u sportu uključene su u sve segmente i to pr-
venstveno u rad sportista i trenera, a onda i zvaničnika i gledalaca. Sportisti i
treneri IT koriste u treningu kao i na samom takmičenju. U treningu se koristi
kroz kontrolu opterećenja, dijagnostiku i analizu, a na takmičenju kroz video
tehnologiju, foto-finiš, Hawk-eye, gol-tehnologiju, miCoach Elite System.
Tehnologija pomaže stručnjacima da podrže svoje komentare i analize za
vreme i nakon igara, te da izvođači preispitaju svoju taktiku i svoje protivnike
kako bi utvrdili što trebaju učiniti kako bi poboljšali i formulisali strategiju.
Gledalac sportskog događaja nije više pasivan posmatrač kod kuć e ili na
stadionu. Tehnologija je omoguć ila gledaocima da imaju aktivniju ulogu u
događajima. Pokrivenost događaja mikro-kamerama pruža više uglova gle-
danja, prate pojedinačne sportiste ili sve izvođače, statističke informacije o
pojedincima, utakmici i prethodnim nastupima. Interaktivni softveri - aplikacije
nude pristup robama, informacijama, takmičenjima, igrama i glasanju preko
veza na ulaznicama i programima ili preko preuzimanja. Pomoću digitalnih
medija može se pratiti širok spektar amaterskih i profesionalnih sportova na
mnogo različitih načina, na telefonu, tabletu, laptopu, računaru, a društveni
mediji dozvoljavaju fanovima da imaju ličnu vezu sa sportistima i klubovima.
CITATION:
IEEE format
A. Živković, T. Ratković, S. Marković, “Primena informacionih tehnologija u modernom sportu,” in Sinteza 2019 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research, Belgrade, Singidunum University, Serbia, 2019, pp. 676-681. doi:10.15308/Sinteza-2019-676-681
APA format
Živković, A., Ratković, T., Marković, S. (2019). Primena informacionih tehnologija u modernom sportu. Paper presented at Sinteza 2019 - International Scientific Conference on Information Technology and Data Related Research. doi:10.15308/Sinteza-2019-676-681